FAQ - Support


1. Kontakt & inloggning

Kontaktpersoner:

Calle Ward, calle@happy-day.se - Ansvarar för arrangörer och marknadsföring.
070-3686873

Anna Nilsson, anna@happy-day.se - Ansvar för ekonomifrågor.


Marcus Oldin, marcus@easyfy.se - Utvecklare -  Ärenden om mail eller sida inte fungerar.
0708-335021

 

Postadress och organisationsnummer: 
H-day AB,
Drottninggatan 5
652 24 Karlstad
Org. Nr: 556876-8096


Inloggning:
För att logga in i admin på Happy-day.se så skriver du in http://www.happy-day.se/secure här ifrån når du alla funktioner. Du loggar in med de inloggningsuppgifter du har blivit tilldelad via mail. Om du behöver skapa en ny inloggning till en kolega, kontakta Calle eller Marcus. 


2. Om Happy-day.se

Happy-day.se grundades 2009. Vårt mål är att presenterara Sveriges populäraste upplevelser som du kan köpa till rätt pris och ge bort till någon du tycker om i present.

Vi har lagt ett stort fokus på att göra det enkelt för kunden att välja den perfekta upplevelsen genom ett väl tilltänkt utbud i en varierad prisnivå på många platser runt om i Sverige. 

Vi garanterar rätt pris genom vår prisgaranti. Som innebär att kunden alltid betalar samma eller lägre pris hos oss i jämförelse med våra leverantörer eller konkurrenter. 


3. Nöjda Kunder

Vårt mål är att ha nöjda kunder, glöm inte det när du har kontakt med dem. Ditt jobb innebär ett stort ansvar - att just den kunden du har kontakt med ska vara nöjd.

I den här guiden beskriver vi ord för ord vad som kan sägas i varje moment. Men, vi vill att ni ska prata med kunderna som det passar var och en och som passar kunderna och den situation som ni har just framför er. 

Om ni känner er osäkra, ta gärna fram guiden, Det som står här är aldrig fel även om det inte alltid är rätt.
 


4. Kompensation

Vi litar på ditt omdöme och det innebär att du har friheten att kompensera en kund upp till 1000 kr utan ett godkännande ifrån oss (meddela oss efteråt vilken kompensation du gett och anledning).

Normalt vill vi ge kompensation i form av presentkort eller en ny upplevelse, det förekommer även att vi betalar tillbaka pengar.

Hur vet jag vilken kompensation jag ska ge? Det bästa brukar vara att fråga kunden, “vad kan jag göra för att du ska bli nöjd” För att ta en diskussion med dom vad de tycker är rimligt.



Om kompensationen är….

● Presentkort på Happy-day.se  - Skapa ett nytt presentkort, (se punkt X hur) Använd en kommentar till presentkort så det är spårbart till varför det skapats t.ex. “kompensation missnöjd kund Erik Persson order 1000083”

● Nya upplevelser/ värdebevis -  Skapa ett presentkort och lägg sedan en order där du betalar med det skapade presentkortet.

● Återbetalning -  Gör du direkt via Klarna Online (pengarna kommer tillbaka till kontot kunden betalade ifrån) alternativt om kund vill ha betalning till annat konto. Ta kontonummer, bank, summa och maila till Anna på anna@happy-day.se.


5. Vi vill alltid bli bättre

Vi vill göra förändringar för att våra kunder inte ska behöva kontakta kundtjänsten så lite som möjligt. Det finns många saker vi kan lösa på vår hemsida och i annan kommunikation med kunder som gör att de inte behöver kontakta oss för att få hjälp.

I all kommunikation vill vi att du är uppmärksam på frågor som skulle kunna besvarats utan att de behöver kontakta dig.

Kundtjänsten är den delen av företaget som har mest kontakt med våra kunder, därför tar vi gärna i mot tips från dig om du har något som vi kan besvara på hemsidan. Givetvis tar vi gärna emot förslag och idéer på andra saker som t.ex. tips på upplevelser eller andra förslag på förändringar på vår hemsida.


6. Välkomstfras

Telefon:
Välkommen till Happy-day.se, du pratar med “Calle”

Epost:
Hej, 
Tack för att du kontaktar Happy-day.se.

"Svaret på frågan"

Om det är något annat jag kan hjälpa dig med, tveka inte att kontakta mig igen.

Kom också ihåg att när ni svarar kunden, så lägg en hemlig kopia  till info@happy-day.se


7. Be alltid om ursäkt

Var noga med att be om ursäkt när vi direkt eller indirekt har gjort något fel . T.ex. Om kunden inte har fått sitt värdebevis levererat med E-Post, inte fått sin presentbox med posten eller om kunden har haft problem att boka in sin upplevelse.


8. Bra länkar

här hittar du länkar till sidor för vanliga frågor:

Hur fungerar det
Presentkort
Boka upplevelse
Om Oss
Köpvillkor


9.Förtydligande av ord

Kontaktuppgifter
När du tar kontaktuppgifter behöver vi kundens epost och mobiltelefonnummer.

Arrangör/Leverantör
För alla upplevelser samarbetar vi med andra företag. Det är våra arrangörer/leverantörer.

Värdebevis
Värdebevis är ett presentkort på en specifik upplevelse exempelvis värdebevis på ölprovning.

Presentkort
Presentkort används för att köpa värdebevis på specifika upplevelser på happy-day.se.
 


10. Vet du inte svaret?

1. Välj en lämplig lösning själv och meddela oss i efterhand med din lösning om du känner dig osäker på att det var en bra lösning.


2. Om du mot förmodan inte kan lösa det själv,

Fråga alltid Heidi om möjligheten finns, annars;  

Ej akut:
Skicka E-Post till calle@happy-day.se som normalt svarar inom 24 h.

Akut - Eller om du inte får svar inom 24 h
1. Lägg till Calle på Skype och skriv där. Skypenamn: calleward
2. Sms:a Calle (070-3686873)
3. Vänta 10 min, ring sedan Calle


11. Köp över telefon

Erbjud dig att hjälpa kunden att göra beställningen över telefon och förklara att de betalar via faktura och att det inte kostar något extra. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

Om en kund är intresserad av att göra ett köp är det bra att påpeka att det är 14 dagars öppet köp och 3 års bytesrätt.

Vid ett köp över telefon hanterar du köpet som en vanlig beställning och använder kundens uppgifter via Klarna checkout. 

Om kunden inte klarar Klarnas kreditkontroll kan du skicka ut faktura manuellt via Invoice Finance, länk till inloggningen här. Du skapar ett värdebevis i admin genom att ....................

Inloggning Invoice Finance:
Användarnamn: calle@happy-day.se
Lösen: calle


12. Återbetalning av Köp

Om en kund vill ångra ett köp ska du i första hand erbjuda ett byte av upplevelsen på Happy-day.se

Vill kunden ha pengarna tillbaka kan ni utan frågor erbjuda detta om ordern är max 14 dagar gammal och värdebevisnummer ej har används och kunden bekräftar att ingen bokning skett hos arrangör.


För att kontrollera statusen på ett värdebevis gör du följande

  1. Gå in i admin
  2. Klicka på Kuponger
  3. Klicka på Upplevelsekod 
  4. Använd sökfunktionen för att hitta värdebeviset
     
  5. Kontrollera att värdebeviset:
    - Inte har gått ut (Giltigt T.O.M)
    - Inte är markerad med genomförd
    - Att Upplevelsen inte är bokad
     


Bedöm situationen:
Om en order är äldre än 14 dagar kan det i vissa fall ändå vara möjligt att göra en återbetalning. Det beror helt på vilken situation du och kunden har framför er. Ta reda på orsaken till varför kunden vill ha pengarna tillbaka. Gör en egen bedömning av situationen. Meddela oss om en eventuell återbetalning och varför.


Har bokat med inte genomfört upplevelsen:
Kontrollera med kunden om han bokat upplevelsen och hos vilken leverantör. Om kunden har bokat upplevelsen, men inte genomfört den. Meddela kund att du ska kontrollera om en återbetalning är möjlig och att du återkommer så fort du vet.

För att veta om du kan göra en återbetalning av ett värdebevis för en upplevelse behöver du kontakta leverantören för att fråga leverantören/arrangören om deras av och omboknings-regler. Det är alltid våra leverantörers/arrangörer av och ombokningsregler som gäller när kunden bokar en upplevelse. Prata med leverantören/arrangören och bestäm tillsammans hur ni löser situationen på bästa sätt.


Fel vid genomförandet hos leverantör/arrangör:
Här är ett exempel på en situation där fokuset ligger på att alltid göra kunden nöjd:

Kunden har köpt Kör Ferrari 15 min, men påstår att denne bara fick köra 5 min, då kontaktar du arrangören om situationen. Om leverantör/arrangör inte vill kompensera kunden för felet gör du det ändå (och meddelar oss i efterhand). För om vi tillsammans ska få nöjda kunder är så är det viktigt att sätta kunden i centrum även om vi eller vår underleverantör har gjort fel.


13. Ånger/återbetalning Restaurang för två/Sveriges bästa bord

Om en kund köpt Restaurang för två eller Sveriges Bästa bord och vill ångra sin order,
så länge ett presentkort från restaurangguiden inte skickats till kund så gör ni en vanlig ånger på köpet. Om ett presentkort skickats så behöver vi få presentkortet i retur från kunden


14. Så hjälper du kund med, SF Biobiljetter 

Gå in i Admin och kopiera länken för företagsinloggning, logga in med uppgifterna nedan:
Anv: calwar001
Lösen: Folkrace1
När du loggat in så klickar du på "Utskick" och därefter "Enskilda Utskick", väljer antal biljetter som ska skickas och mejladress/mobilnummer till kunden som ska motta biljetterna. 
I rutan för personlig hälsning skriver ni; "Här kommer era biobiljetter från Happy-Day.se"
I rutan för egen anteckning skriver ni kundens ordernummer.  


1

Välj

2

Köp

3

Boka

4

Upplev